Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Errors al fitxar a la feina

Prevenir-los et pot evitar sancions.

A partir del 12 de maig d'aquest any, totes les empreses tenen la obligació de registrar la jornada laboral dels seus empleats.

Encara hi ha empreses que, tot i haver-hi eines fàcils per a fer-ho, no porten el mencionat registre dels seus treballadors.

Les inspeccions ja van començar a aplicar les primeres sancions, i les quantitats a liquidar poden ser força importants.

Tot i així, cal portar el registre de forma correcta, ja que si es fa de manera barruera, també ens poden trobar amb sancions per no complir el procediment.

Per evitar això, des d'iPremsa us fem menció d'errors que es poden dur a terme, tot i pensar que s'està complint la Llei.

- Registres de passada: no conservar els registres, com a mínim, 4 anys que és el que marca la normativa.

- Informació incompleta: als registres han de constar al menys, nom de l'empresa i del treballador, jornada de treball i detall de les hores diàries, amb la seva firma donant la conformitat.

- Negar els informes als treballadors que ho sol·licitin: Els informes han d'estar a l'abast dels empleats i dels seus representants legals, podent accedint-hi en qualsevol moment i quan sigui per petició dels treballadors, dels seus representants, d'Inspecció de Treball o de la Seguretat Social.

- Els empleats fora d'oficina no cal que fitxin: tots els treballadors han de registrar l'entrada i la sortida laboral, siguin comercials, o persones que treballen des de casa.

- Restar pauses i descansos sense que constin al registre: primer de tot, caldria que hi figuréssin al registre però, és que ni així, seria legal fer-ho, ja que hi ha sentències que obliguen a retornar les quantitats restades als treballadors afectats.

- Registres amb còmputs d'hores treballades indefinits o confusos: cal utilitzar el mètode més clar possible, el qual hi consti la informació registrada de manera clara i completa del temps de feina efectiu i dedicat.

- Inscripció manual: deixar que els empleats anotin en paper el registre laboral, ja que, tot i partir de la base de l'honradesa, sempre hi poden haver modificacions per disimular algunes incidències.

- Delegar el registre a tercers: les gestories solen ser una sortida per evitar pensar en el registre laboral. Tot i així, els registre han d'estar físicament o ser accessibles al moment al centre de treball.

Amb aquests errors més freqüents, recomanem prendre consciència i així poder ajustar el teu negoci o empresa segons la normativa, evitant possibles sancions sobre aquest àmbit.