Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

La meva empresa ha d'estar a les xarxes socials?

Si tens un negoci, sigui com a autònom, pime o gran empresa, és molt important definir la presència a les xarxes socials.

En un món cada vegada més tecnològic i on el usuaris tenen l'accès a Internet més a mà (mai millor dit) mitjançant smartphones, tauletes, portàtils, phablets, etc.. és quasibé impossible imaginar que una empresa no tingui un perfil al menys a una xarxa social. La finalitat d'aquesta presència pot ser bastant diferent entre empreses del mateix sector: buscar interaccionar amb usuaris, només publicar productes, les dues juntes o, fins i tot, tenir presència sense moviment, 

Per aquest motiu, la importància en tenir perfils d'empresa a les xarxes socials és gegant, per aprofitar una altra via on els usuaris poden conèixer, descobrir i xafardejar sobre la nostra activitat i els productes o serveis que oferim. S'ha de percebre com una altra branca on els clients potencials poden agafar-se per omunicar-se amb nosaltres referent al nostre negoci i, si és el cas, acabin tenint una bona experiència de compra.

Una vegada hem vist que cal que la nostra empresa estigui present a les xarxes socials, la pregunta obligada és:

A QUINES XARXES SOCIALS HA D'ESTAR EL MEU NEGOCI?

Bé, primer de tot, cal aclarir que no per estar a més llocs sigui sinònim de major èxit. Això vol dir que no per estar a tres xarxes socials tindrem més èxit que un negoci que estigui a només una. La diferència clau entre elles és si hi ha una estratègia definida o si es gestionen els perfils al tun-tun.

Per escollir correctament a quines xarxes socials hem d'estar presents, cal tenir en compte l'activitat professional que duu a terme el nostre negoci. Un exemple clar és el següent: si ens dediquem a vendre roba juvenil, probablement la xarxa social que haurem d'estar presents com a prioritària serà Instagram, ja que el contingut és molt visual i els redactats passant a un segon pla. En canvi, si ens dediquem a la venta de productes per a empreses, la xara social principal serà LinkedIn, ja que la relació entre els perfils d'empresa és més formal i no tan dedicat a l'oci.

Un altre punt molt important és com ha de ser el tracte amb els seguidors del perfil de la meva empresa via xarxes socials.

Hem de saber diferenciar el missatge que volem transmetre i el to de com fer arribar aquest missatge. La millor amnera per a escollir aquest dos punts, és tenir clar quin tipus de clients consolidats tenim i, a més, a quin tipus de clients potencials volem contactar. A banda d'això, també haurem de decidir amb quin idioma volem publicar per dirigir-nos als nostres clients, sigui amb només un, dos o fins i tot tres.

Tot i tenir definits aquests punts comentats, cal fer menció de que poden ser diferents tenint en compte la xarxa social que utlitzem. Pot ser que a Facebook seguim una estratègia i que a Instagram sigui una de molt diferent.

Una vegada es té l'estratègia referent als punts anteriorment esmentats, encara no estem llestos per a publicar, ja que ens queda el punt que determinarà el volum de reports o feedback rebuts. Estem parlant de CONÈIXER EL MOMENT DE PUBLICAR.

Cada xarxa és diferent respecte a la dinàmica que segueix i els usuaris que hi figuren en ella. Tot i aixi, un fet comú a totes és mantenir una certa regularitat en les publicacions, ja que serà un perfil actualitzat i amb noticies al dia, sense estar desfassat de contingut. A partir d'aquí, ja caldrà concretar amb quin volum es publica, si es fan dues o sis publicacions, i en quin moment es realitzen, ja que cada xarxa social té el seu públic i el seu moment clau on es solen connectar en ella. No es publicarà al mateix moment a Facebook que a LinkedIn o Instagram.

Un punt molt rellevant, a banda de tenir en compte els inputs anteriorment comentats, és publicar contingut propi i no copiat, ja que el posicionament també es veurà afectat.

Així doncs, des d'iPremsa t'assessorem sobre si, pel tipus de negoci, cal estar present a les xarxes socials i, de ser així, a on estar-hi i de quina manera, juntament amb la definició de l'estratègia i la linia de treball a seguir, sempre susceptible de ser modificada per tal de millorar-la tenint en compte els resultats inicials obtinguts.