Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

La importància estratègica de la comunicació en mitjans locals

Les organitzacions actuals necessiten comunicar-se, de manera permanent, amb els seus públics reals i potencials. La situació comunicacional gràcies a Internet s'ha globalitzat. Les informacions superen les fronteres i els límits a nivell mundial.

Des d'un punt de vista positiu qualsevol missatge que emetem pot arribar a qualsevol punt remot del planeta. Com a contrapartida, la llera permanent d'informació s'ha multiplicat de manera exponencial. Per tant, cada contingut competeix amb milions de propostes informatives en un univers caòtic en què els algorismes dels cercadors, sovint, reemplacen el sentit crític personal.

Els paradigmes i els principis de comunicació corporativa, que funcionaven fa una dècada, han quedat completament superats. La màxima que cal aplicar, per sobreviure amb garanties, és aquesta: «Pensa global, actua local».

 

Per què utilitzar mitjans locals
Amb aquesta finalitat, ser present als mitjans locals és una estratègia molt valuosa. Has de considerar que, tret de les grans megaurbs, el consum d'informació dels ciutadans sol basar-se en fonts de caràcter local o regional. A Saragossa, sense anar més lluny, el Heraldo de Aragón és el diari més llegit des de fa dècades.

No és una cosa nova: l'interès del que és proper, com una informació, sempre és més gran que el que és llunyà. Funciona la identificació, en aquest cas. Com més a prop toquen els temes, més interessen les persones.

D'altra banda, són mitjans més accessibles i propis per als emissors interessats. Sempre es troben informacions locals d'interès, per la qual cosa els emissors implantats al seu mateix territori poden oferir contingut atractiu.

A més, recorda que els mitjans es llegeixen i es veuen entre ells. Amb freqüència, els suports locals es converteixen en trampolins cap a l'actualitat nacional, primer i mundial després. Conseqüentment, gairebé sense adonar-te'n, pots començar a aconseguir backlinks o enllaços externs. Això t'ajudarà a posicionar-te a Google ia fer que es parla del teu i del teu negoci fora del teu àmbit local.

 

En definitiva, hi ha quatre grans raons per apostar per la comunicació en mitjans locals amb caràcter corporatiu:

  1. Convertir-se en referència i autoritat local en un àmbit concret.

  2. Millorar la notorietat i el reconeixement davant de la competència més propera.

  3. Guanyar visibilitat i confiança progressivament.

  4. Mantenir la possibilitat, si generem contingut interessant, dassolar indirectament repercussió nacional o mundial.