Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Quines estratègies es fan servir en un ajuntament?

Els ajuntaments, encara que siguin entitats locals, poden fer servir campanyes de màrqueting o de comunicació per fer conèixer als seus ciutadans informació rellevant. Però, per això, han de comptar amb estratègies com:

Identitat corporativa
Per això, és millor comptar amb un manual didentitat corporativa. Alguns ajuntaments tenen línies generals establertes, però altres continuen usant l'escut heràldic com a identitat visual. Actualitzar la identitat corporativa suposa:

Crear una tipografia, un logotip, color corporatiu i desenvolupament. A més de crear unes normes dús de la identitat i respectar-la.
Ho ha de fer un professional especialitzat.
Es pot realitzar per concurs, fent que es presentin idees, escollir la identitat guanyadora i fer posteriorment el manual.


Revista municipal
Pot tenir una important incidència al municipi i per fer-ho s'han de seguir uns passos com són:

Tiratge bimestral.
Contingut basat en serveis i lleure. És a dir, obres teatrals, esdeveniments esportius, esdeveniments culturals, propostes de lleure i culturals, etc.
La distribució ha de ser bona i deixar publicacions a habitatges i exemplars a edificis públics. Cal fer una gran tirada i en un format adequat.
Incloure publicitat a la revista i treure a concurs l'explotació a canvi de distribució i impressió.
Pujar una versió en línia a la web.


Web institucional
És necessari preparar una web interessant, atractiva, moderna i eficaç.
Es pot aconseguir:

  • Contractant professionals especialitzats.
  • Utilitza Wordpress, ja que és força intuïtiu.
  • Deixar els assumptes de tramitació electrònica i Seu electrònica a informàtics.
  • Que el ciutadà pugui accedir de manera senzilla a la informació necessària.
  • Incloure un bloc o secció de notícies on es generarà contingut institucional, polític i administratiu. La decisió llavors recaurà en si inserir tota la informació en una única pàgina web o crear diferents webs amb diferents tipus de contingut.

 

Estratègia a la xarxa
Crear màrqueting de continguts en una web institucional pot ser complicat, per la qual cosa el millor és que comptem amb una estratègia independent de la política i l'administració. Un web que permeti crear una comunitat pel que fa al contingut de lleure de la localitat.

  • Crear un bloc amb informació que reforci el sentit de pertinença i compti el dia a dia dels veïns. Amb un post diari almenys juntament amb vídeos i fotografies.
  • Crear una newsletter amb continguts del bloc i enviar una vegada a la setmana. És important incrementar el trànsit per aconseguir més subscriptors i, a més, la població serà, en tot moment, coneixedora del que hi passa.
  • Valora les xarxes socials on estiguen els teus veïns com són Facebook, Twitter i YouTube. Tot i que altres poden funcionar molt bé amb fotos i amb tècniques de publicitat i informació breu com Instagram.

 


Canal de vídeo
Crear un vídeo pot ser molt interessant i tenir cert impacte a la població. Avui dia és senzill crear vídeos a YouTube i fer-los servir per inserir-los en un bloc i Facebook. Aquests vídeos poden ser de diferents tipus:

Professionals. Amb vídeos ben editats, que incloguin capçalera, locució i música adaptada al tema per tractar. Per fer-ho, es pot comptar amb un equip professional i normalment acostuma a tenir un preu assequible.
Aficionats. Gent gravant amb el telèfon mòbil a qualsevol lloc i moment; fins i tot empleats municipals poden enregistrar un fragment d'un esport o una determinada actuació. Aquests vídeos no tenen capçaleres, però és un recurs que mostra més proximitat.

 


Gabinet de premsa
Normalment els petits ajuntaments no criden l'atenció de la premsa ni els mitjans, però els has de tenir en compte i introduir-los en aquesta llista perquè en algunes poblacions podrien inserir-ho.

  • Conèixer el gabinet, posar-se al seu lloc i proporcionar informació.
  • Contar-los publicitat.
  • Crear un newletter amb notes de premsa i planificar les dates adequades.
  • No mentir mai, perquè es perdrà la credibilitat.
  • Crear un grup de portaveus a l'equip de govern, que siguin aconsellats i tinguin una formació externa perquè allò que diguin funcioni i puguin enfrontar-se de forma efectiva als mitjans de comunicació o en el cas de necessitar una intervenció pública.

 


Missatges SMS
Encara que els SMS estiguin una mica en desús, segueixen sent una eina amb un gran potencial, sobretot per informar quan es donaran lloc certs esdeveniments i si tenen o no entrada, quan comença la inscripció a certs cursos o activitats, de talls de carrers per avaria, recordatoris de festes tradicionals de la localitat, etc.