Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

La comunicació municipal en temps de pandèmia

Amb la pandèmia s'ha posat de manifest que cal comptar amb una comunicació dels ajuntaments per mantenir els ciutadans informats en tot moment usant diferents canals digitals.


La informació pública d'administracions locals ha servit en situacions de crisi com la que hem viscut, però quan va arribar la pandèmia, per exemple, molts ajuntaments es van veure que no comptaven amb els canals de comunicació adequats per arribar a la població. Així com tampoc no comptaven amb estratègies de comunicació per fer arribar els missatges a la ciutadania amb una clara actuació i intenció. T'expliquem les principals estratègies per garantir la comunicació en aquestes institucions.

Què és una campanya de comunicació?
Si parlem de màrqueting, una campanya de comunicació és un conjunt d'estratègies dissenyades i posades en pràctiques per donar a conèixer un producte o servei. També són conegudes com a campanyes publicitàries i permeten assolir els objectius de les organitzacions, ja siguin públiques o privades.

L'evolució d'internet ha fet que la societat canviï la manera com compra i ven i, per captar nous clients o comunicar un servei, ja no només n'hi ha prou de crear un anunci, sinó que s'ha de fer tota una campanya de comunicació perquè aquest anunci arribi a la població.

Igualment, sempre cal tenir en compte una correcta definició del públic o target a què es vol arribar. Com més detalls sàpigues de la teva audiència (sexe, edat, classe social, estat civil, nivell acadèmic, etc.), més possibilitats cal construir una campanya reeixida.

També la segmentació del públic objectiu ajuda a difondre els productes o serveis que es vol vendre, però per això caldrà utilitzar certs mitjans que permetran desenvolupar la campanya.