Vivim a l'època de la immediatesa. Gràcies a Internet, qualsevol contingut desitjat, del tipus que sigui, es localitza i es disposa a l'instant. Les xarxes socials generen grans quantitats de contingut, informació i referències. Ho fan de forma constant i indiscriminada, sovint barrejant fets amb opinió, llançant rumors, plens de subjectivitat i amb una manca de rigor, precisió i contrast.
Gestionar la comunicació de forma pausada, a un ritme propi, és un greu error. La realitat comunicacional prossegueix, imparable, encara que la teva organització, la teva marca o la teva persona decideixi baixar-se'n temporalment.
Per això, sens dubte, cal prendre la iniciativa i dirigir personalment la comunicació que t'afecta. Això implica llençar els missatges oportuns amb la continuïtat necessària, així com escoltar i reaccionar amb diligència. Pensa en un simple comentari negatiu en un fòrum de compradors o una xarxa social. Un client no ha quedat satisfet amb el producte o servei. I ho diu.
Podria haver estat una oportunitat de millora per a la teva empresa i, ben gestionada, haver-te permès satisfer aquesta persona disconforme, fins i tot assegurar-te la seva fidelitat en el futur. La inacció, però, pot convertir-la en un veritable cataclisme. N'hi havia prou de contactar-hi de forma privada, immediatament, escoltar la seva queixa i, si fos fonamentada, haver-li proporcionat una solució o una compensació personalitzada. Un cop fet, un comentari d'empresa al costat del seu hauria tancat el problema de manera positiva per a la teva imatge.
Si no reacciones o ho fas tard, perquè no gestions la teva comunicació al dia, tot es pot sobredimensionar. No seria la primera vegada que una opinió subjectiva, treta de context, es viralitza i posa en perill tota la imatge corporativa que tant ha costat fonamentar.
Els riscos de desentendre's de la pròpia comunicació, en una realitat en què tanta immediatesa i importància adquireix, són inadmissibles. Necessites, en tot cas, establir-ne les causes, els sistemes i els responsables capaços de garantir una comunicació eficaç.
Com gestiones la comunicació de la teva empresa?
Et recordem que a iPremsa et podem ajudar a portar la comunicació de la teva empresa per tal que tinguis una imatge actual, una comunicació coherent i no perdis el ritme.