Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

La notícia com a eina per arribar als ciutadans

El que té caràcter de notícia resulta, per se, interessant i atractiu. Quan un contingut apareix als mitjans de comunicació de confiança d'un target determinat com a informació noticiada, s'associa amb trets de notorietat, adequació i rellevància.

La sensació generada és que, aquest contingut, ha estat seleccionat entre molts altres per algun motiu.

Després és informació valuosa, necessària i veraç, que cal prendre en consideració.

Per això, quan les organitzacions aconsegueixen que els seus missatges surtin als mitjans, amb format de notícia, tenen més possibilitats que siguin rebuts pels seus públics en les condicions desitjades.

La situació actual, amb tanta informació i continguts al gegantí núvol mediàtic existent, dota els mitjans d'una gran influència. A més d'intermediaris entre la realitat i les audiències, han esdevingut veritables actors empresarials que influeixen decisivament en el sistema polític i social.

Les seves notícies inclouen, exclouen i jerarquitzen els fets en funció... dels seus criteris. En molts casos, són els motius estrictament periodístics i independents els que prevalen; en altres, els interessos partidistes o econòmics dels responsables. 

com comuniques

Actualment, les audiències solen triar els suports informatius afins als seus posicionaments i criteris. Més com a reforç de les seves posicions que com a mitjà de recerca de la veritat, tal com passava abans. Sigui com sigui, quan una empresa, agent o organització col·loca una informació pròpia com a notícia en una capçalera, els seus lectors s'hi interessaran i l'acceptaran de manera rellevant i profitosa.