Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

L'estructura d'una notícia institucional

Es presenta l'estructura d'una notícia institucional en un esquema perquè puguis identificar perfectament la comunicació, és a dir, de què tracta aquesta notícia.

Una notícia institucional s'estructura de la següent manera:

Titular
Al titular s'anuncia o es presenta el contingut de la notícia. És fàcil d'identificar ja que generalment s'escriu més gran i es ressalta amb negretes.

Entrada
L'entrada és un petit resum d'un paràgraf en el qual es persegueix transmetre el més important de la nota. Ha de ser breu i en certes ocasions pot aparèixer en cursiva.

Cos
En aquesta part es desenvolupa la notícia, aportant tota la informació necessària, així com temes que puguin estar relacionats amb la mateixa o amb un altres de vista diferents dels usuaris involucrats.

Rematada o final
Aporta la informació necessària per tancar la notícia.

 

Exemples de comunicacions institucionals
A continuació, et exposem 3 exemples d'aquesta comunicació, dos d'ells relacionats amb el inbound màrqueting.

Comunicació interdepartamental entre l'administració local i el govern central.
Singapur ha estat un dels països que ha aconseguit controlar ràpidament la pandèmia de la COVID-19, gràcies a reunions entre el ministeri i els sistemes regionals de salut que es portàven a terme de forma diària.

Aquestes reunions es realitzaven a través de videoconferències per tal de complir amb les mesures sanitàries de distanciament.

 

Institucions, Governs i Inbound màrqueting
Per Exemple, les noves estratègies de màrqueting que permeten segmentar i personalitzar la informació amb major orientació als ciutadans incrementant l'abast i amb una major velocitat de difusió a menor cost.

Els governs i institucions poden alinear els serveis amb les necessitats dels usuaris de forma molt més senzilla.

Això és coneix com inbound government, una eina que serveix per posar al ciutadà en el centre de les accions digitals desenvolupant una reforma en institucions, governs i fundacions.

L'Objectiu es garantint una experiència de més qualitat.

 

Inbound màrqueting i serveis socials
Un altre Exemple és el Descobriment por Part de el Departament de Serveis Socials d'Austràlia davant la urgència de portar a terme reformes per a millorar el procés d'accés a serveis.

L'Objectiu era millor l'experiència d'usuaris dels ciutadans segmentant sobre necessitats. A més, van aprofitar per fomentar la utilització de la tecnologia i incrementar sobre serveis a través de plataformes i apps. 

Com has pogut veure, la comunicació institucional s'ha convertit en una de les principals prioritat de les institucions.