Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Com defineixo el meu logo?

T'expliquem el procès

La definició d'un logotip entra de ple en un procés de creació d'identitat de marca, expressió que no s'ha de confondre amb la imatge de marca. Es la part més cridanera, original i podria dir-se fins i tot més divertida divertida d'el naixement de tu marca.

Però, no és una cosa que s'hagi prendre a la lleugera, ja que el disseny triat per a que acompanyi a la teva empresa o entitat pública en totes les seves comunicacions i activitats. Això no es cap broma.

El primer és pensar i conceptualitzar una cosa que gràfica i visualment creguem que no puede representar el negoci i saber explicar bé el perquè.

I per què fer-ho per a nosaltres mateixos? Molt senzill, perquè a posteriori aquest logo haurà de transmetre la idea als demà i si no es té clar potser no sigui el adient.

Un cop haguem passat el procés de conceptualització és el moment de definir-lo i donar-li forma. Un logo no solament té per què ser una frase o un dibuix, pot ser una combinació de lletres, o de frases, o de símbols i textos ... En aquest cas hi ha tantes formes de fer-ho com ales pretengui la imaginació del que el crea.

Tot i aquesta absoluta llibertat hi ha unes pautes que han de sempre ser respectades perquè sigui viable:
- Abans de prendre la decisió d'usar-la ens assegurem que no infringeix cap normativa, ni entra en conflicte amb un altre els propietaris de marques, podrien exigir sumi retirada.
- Fer que sigui el més simple possible. Així aconseguim que sigui més fàcil de recordar, que es plasmi fàcilment a la papereria corporativa i que es visualitzi correctament en qualsevol dispositiu..
- Comprovar que, tant la gamma de colors com les tipografies definides en tu guia d'estil es compleixin i sigui factible reflectir-les per igual tant en paper com de forma digital.
- Si hi ha locals o oficines verifiquem on apareixeran, ja sigui en cartelleria exterior, adhesius en cristalls o rètols, perquè es visualitzi correctament.
- Busquem l'harmonia amb el teu sector i, sense deixar que sigui únic i original, intentem que sigui el més reconeixible possible tant dins com fora del mateix.