Coneixes aquestes 5 campanyes de comunicació d'èxit?
1. Barack Obama: campanya presidencial de 2008
A principis de 2007, Barack Obama era només un jove senador amb un nom divertit i menys del 10% de reconeixement de marca. Divuit mesos després gràcies a una intel·ligent campanya orquestrada a les xarxes socials, Obama va aconseguir recaptar més diners que cap altre candidat presidencial a la història dels Estats Units i el més important, es va convertir en el 44è president dels Estats Units d'Amèrica.
2. Artisan Entertainment: El projecte de la bruixa de Blair
Considerada per molts la primera gran campanya viral prèvia a l'explosió de la Web 2.0. El projecte de la bruixa de Blair és més que un èxit cinematogràfic. Filmada amb un pressupost de gairebé 22.000 dòlars, el film va aconseguir una recaptació rècord de més de 250 milions de dòlars, que va aconseguir gràcies a una nova manera d'aproximar-se el gènere de terror i fent creure als espectadors que el que esdevenia en la pel·lícula era 100% real.
3. MINI Cooper: «Let 's Motor»
Per promocionar l'icònic MINI Cooper als Estats Units, la marca d'automòbils va optar per allunyar-se de les tradicionals campanyes en televisió i en premsa i aprofitar la petita grandària del vehicle per promocionar-lo en els llocs més sorprenents: centres comercials, la cantonada d'un carrer, enganxat a una tanca publicitària, etc. Amb aquesta campanya, MINI va aconseguir demostrar als nord-americans la seva «diferència» respecte a altres marques automobilístiques.
4. Radiohead: «In Rainbows»
Amb el llançament de «In Rainbows", el setè àlbum de Radiohead, la banda va demostrar que hi havia formes alternatives de vendre música. «In Rainbows» no era un disc que pogués comprar-se en les botigues. Es distribuïa directament als fans de la banda i aquests podien pagar per ell el que volguessin. En el seu primer any, l'àlbum va aconseguir 3 milions de descàrregues i va recaptar 10 milions de dòlars en vendes.
5. Queensland Board of Tourism: «El millor treball del món»
L'Oficina de Turisme de Queensland va aconseguir el 2009 estar en boca de tot el món gràcies a un aparentment simple anunci publicat a la secció de treball d'un diari. No obstant això, gràcies a una intel·ligent acció de relacions públiques i un savi ús dels social media, l'Oficina va rebre més de 34.000 sol·licitants de candidats a convertir-se en els beneficiaris del «millor treball del món».
Aquestes cinc campanyes varen ser escollides per la reconeguda publicació digital de MarketingDirecto.