Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Com aplicar la gamificació a la teva estratègia?

Juguem?

“La gamificació és l'ús d'elements del joc i tècniques de disseny en contextos aliens al joc” segons Kevin Werbach, un dels referents mundials en ludificació. I per altra banda, tenim la visió de Karl Kapp on diu que la gamificació és: “l'ús dels mecanismes, l'estètica i el pensament dels jocs per a atreure a les persones, incitar a l'acció, promoure l'aprenentatge i resoldre problemes”

Podríem considerar doncs que l'objectiu de la gamificació és motivar i incentivar a les persones a través del joc a involucrar-se en una activitat, servei, empresa, etc... 

Quins tipus de gamificació puc aplicar?
Per tal d'aconseguir motivar a les persones a les que es dirigeix una estrategia de gamificació, es poden aplicar les següents tècniques: 

  1. Els punts: cada vegada que es fa una acció en concreta, la persona aconsegueix uns punts i aquest sistema de joc va motivant a aconseguir més punts a través del joc.
  2. Els premis: l'usuari fa una acció en concreta i com a recompensa pot aconseguir premis.
  3. Competicions: establir un joc on els diferents usuaris han de competir per tal d'assolir un objectiu: incentivar a la competició entre els participants, motivar als usuaris a millorar al ranking, etc.
  4. Regals: premis que s'otorguen als usuaris de forma gratuïta després d'assolir un objectiu.
  5. Desafiament: competicions entre usuaris i el millor guanya el premi.
  6. Els reptes: donar un premi per assolir un repte que es planteji ja sigui a un sol usuari o a un equip.

Com puc aplicar la gamificació?
Aquestes tècniques estan pensades per aplicar-les dins i fora de els empreses, entitats o a organitzacions públiques/ privades.
> Internament es poden aplicar com a tècniques de gamificació que poden ajudar a les àrees de recursos humans com a eines de comunicació interna.
> Externament es poden utilizar per aconseguir objectius com per exemple: "Vull fidelitzar als meus clients a la cafeteria" "A través de la gamificació vull generar sentiment de pertinença a la marca", etc.

Les tècniques de gamificació ens aportaran un toc innovador i tecnològic dins de les nostres estratègies de comunicació ja sigui la comunicació interna o la comunicació externa. Ja has pensat com aplicar alguna d'aquestes tècniques al teu àmbit?

A través d'aquest enllaç et deixem 10 exemples de tècniques en gamificació que apliquen les empreses com BBVA o Nike