Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Fas comunicació institucional?

Reputació i notorietat són algunes de les premisses a seguir.

Treballes en una institució pública?
Entre totes les línies de la comunicació i les seves vessants, la comunicació en una institució pública és una de les més exigents.
Sovint s'han de realitzar plans de comunicació a curt termini, revisar els plans de comunicació de crisis de l'entitat, o monitorar degudament cada acció comunicativa.

La notorietat de l'entitat, la seva reputació i l'opinió pública serà condicionada a l'entorn, la situació actual i la feina d'experts i expertes dels equips de comunicació. La comunicació institucional, en part, tindrà com a objectiu arribar al seu públic tot creant una bona imatge de l'entitat en qüestió i alhora crear una relació social.

Quin tipus d'accions comunicatives han d'estar ben planificades a un ajuntament?
- El pla de comunicació anual es comporta com una espècie de guia que ajudarà al consistori a homogeneïtzar i a mantenir una línia comunicativa coherent al llarg de l'any.
- També estudiarà els canals de comunicació i quin és l'esforç que requereix cadascú. Per aquesta part, serà ideal tenir un bon pla de continguts, un calendari que l'acompanyi i un monitoratge constant per mantenir aquesta notorietat i reputació.
- Les xarxes socials els darrers anys es converteixen en potencials canals de comunicació, arribant així a més públics. La qualitat de les publicacions, l'ús d'imatges i vídeos variades serà un dels factors més importants a tenir en compte. 
- Els mitjans de comunicació. Serà ideal tenir un bon dossier de premsa amb informació útil de l'ajuntament, com també un bon pla de mitjans de comunicació. Una fórmula per no deixar perdre l'oportunitat d'aparèixer als mitjans de comunicació. Això sí: d'una forma planificada per tal de no caure en una crisi comunicativa o d'imatge, segons la notícia.

Amb la situació actual de la pandèmia de la COVID-19 és vital tenir tots aquests punts al dia i els equips de comunicació, i els propis regidors, tenir ràpida capacitat d'adaptació i canvi a la situació. La comunicació, en aquests sentit, ha esdevingut encara més important en una situació com aquesta, per tal d'ajudar als ciutadans i ciutadanes a estar informats, i així tenir una millor gestió de la situació.

Necessites un cop demà amb la gestió comunicativa? Contacta'ns i t'ajudarem!