Quina estratègia segueixes a Instagram?
Instagram s'ha convertit en una de les xarxes socials d'èxit en el darrer any. La xarxa social per excel·lència que destaca per l'ús de fotografies, filtres, stories, lives, missatges privat o "direct message" i fins i tot per la possibilitat de fer viodeotrucades.
Instagram és una xarxa social que aposta pel "més val una imatge que mil paraules" tot i que els seus usuaris combinen les fotografies amb textos, dibuixos, icones... l'edició de fotografies tan a nivell personal com a nivell professional ha estat un dels canvis pels que ha evolucionat Instagram. Als seus inicis, la fotografia amb algun filtre que li donès color o amb posar-la en blanc i negre ja n'hi havia prou. Ara Instagram ha esdevingut un canal de referència promocional per a empreses i institucions públiques com ajuntaments.
Per tal d'aconseguir un posicionament òptim d'acord amb la marca/ projecte:
1. El primer que farem serà marcar els objectius que tenim.
Quin és el teu públic? Com arribaràs? Amb quins missatges seràs atractiu?
2. També hauràs de definir les temàtiques que aniràs parlant, és a dir el pla de contingut.
Donaràs consells? Informaràs de les darreres novetats? Faràs una enquesta?
3. Has pensat en les imatges?
En el cas de que ja tinguis un perfil actiu, funcionen les fotografies? Has de donar-li una volta al disseny?
4. Recorda interactuar amb la teva comunitat i escoltar-los.
Quines són les seves necessitats?
5. Has passat ja a l'acció? Has redissenyat la teva estratègia i comences un nou camí digital?
Recorda la importància de la monitorització. Quin és l'engagement, interaccions, comentaris, consultes... que els usuaris realitzen a través del teu perfil?
RECOMANACIÓ!
Et recomanem per posts de les teves fotografies amb els següents tamanys:
👉 Tamany fotos quadrades: 1080 x 1080 píxels o 640 x 640 píxels. El tamany màxim és de 2048 x 2048 píxels.
👉 Tamany fotos horizontals: 1080 x 566 píxels o 600 x 400 píxels.
👉 Tamany fotos verticals: 1080 x 1350 píxels o 600 x 749 píxels.