A tenir-los en compte per aconseguir evitar-los.
Quan es comença un negoci fotogràfic tenim tota l'emoció de crear una firma que atregui a una gran quantitat de clients. No obstant això, notem que es fa més per presentar un portfoli perquè els clients comencin a conèixer el nostre treball i, d'aquesta manera, ens acabin contractant. Usualment, això passa per no tenir en compte elements de màrqueting que permeten arribar a aquests clients.
Us presentem alguns d'aquests errors i com podem posar-hi remei.
El camí a la visibilitat
Diguem que hem realitzat les accions principals. Ens hem enfocat a enfortir un bon portfoli fotogràfic i una cadena de xarxes socials per a presentar el nostre treball i interactuar amb la comunitat. Hem atacat fronts de creació de marca com crear una identitat visual i invertir en les necessitats primordials per crear el nostre treball. Ara queda l'últim, fer sortir aquest nom i oferir els nostres serveis fotogràfics.
I, ara què?
El mercadeig està en els factors de com fem que la gent que busca un fotògraf arribi a nosaltres. No obstant això, aquestes persones tenen diferents necessitats. Alguns poden estar buscant fotògrafs d'estudi familiar, mentre altres busquen algú que documenti les seves noces o fins i tot, alguns negocis, poden estar buscant la persona que sigui capaç de capturar els seus productes sense fallar.
No obstant això, a l'iniciar-se en aquest negoci, el nostre instint ens diu que ataquem tot el mercat i veiem com va funcionant. Som fotògrafs de casament, producte, esdeveniments, etc... Això, a nivells de visibilitat ho toquem tot, però alhora no som de res en concret. No destaquem en cap d'aquests mercats. El que genera que la nostra rellevància general disminueix en tots els camps.
Si bé podem tenir diferents camps d'acció, l'estratègia de cadascuna ha de ser personalitzada. Unes xarxes i una pàgina enfocada a les noces; un kit de pàgines específic per a la fotografia de producte, etc. Això permet que a nivell general (tant en línia com davant els ulls dels clients), la percepció sigui la que som experts en aquest camp.
Al voltant d'aquest mateix apartat, el següent error que solem cometre és no tenir una estratègia de màrqueting SEO i SEM ben definida. Això, en el món en línia, és el que permet que la nostra rellevància porti el nostre nom a les primeres pàgines dels cercadors. Posem moltes paraules claus i moltes etiquetes, però en realitat, si barregem masses conceptes, la rellevància general disminueix.
Per dominar aquest camp, hem de buscar optimitzar les nostres pàgines web amb eines com Google Search Console o Seobility per millorar la puntuació de rellevància de les nostres pàgines.
Així mateix, en la recerca d'aparèixer en els primers resultats dels cercadors, és important optimitzar les pàgines per a ser especials i rellevants a les recerques dels nostres clients. Com més especialitzat puguem transformar aquest enfocament, més rellevància tindrem en un mercat específic.
Aprendre a llegir el nostre mercat és útil per millorar en tots dos dels aspectes anteriors.
Ara, el següent error de màrqueting va més amb la interacció amb els nostres clients. En moltes ocasions, fem tot el procés d'aconseguir clients, però després ens oblidem d'ells.
És important fer seguiment de conversa. El client al què avui li vam fer les fotos del seu casament pot ser el que ens contracti demà per a les del seu nadó. La persona de màrqueting de la fàbrica de galetes a qui li vam fer el catàleg pot estar treballant a la setmana següent a una empresa internacional de xocolates buscant qui pot fer la gran campanya publicitària. La família que es va fer fotos amb nosaltres un cap de setmana pot ser qui ens va recomanar a prendre les fotos familiars del CEO d'una companyia que vol afegir una web amb els retrats dels seus empleats.
Establir i mantenir les comunicacions és important en el nostre mercat. Perquè molts clients, especialment a l'inici, només arriben a nosaltres per recomanació. Així que, a més de mantenir un rècord net pel què fa a la qualitat del nostre treball, hem de mantenir un perfil de comunicacions que li demostri a aquests clients que són importants per a nosaltres, i que volem tornar a treballar amb ells.
Font: xatakafoto.com