Per a promoure la imaginació i la creativitat per així aconseguir resultats innovadors.
En l'univers del disseny gràfic pot semblar que tot està inventat. El repte com a creadors o productors d'aquest art és plantejar projectes diferents, especials, exclusius, propis. Diferenciar el teu disseny de la resta amb el teu toc personal és, probablement, el major desafiament.
Per a això, a continuació s'adjunten unes de les obres més completes dels grans experts que dominen les diferents ciències o sabers aplicables a aquest sector. En elles s'hi pot trobar gran part del coneixement necessari per a il·lustrar-nos en el nostre complex propòsit i trobar l'autèntica inspiració.
"Psicologia del color", d'Eva Heller
L'alemanya Eva Heller va ser una sociòloga, psicòloga i professora de teoria de la comunicació i la psicologia dels colors. Basant-se en els seus experiments, va escriure el llibre de la psicologia del color, en què explica com poden arribar a afectar els estats d'ànim cada un d'ells. Per a això es va consultar a una mostra de fins a 2.000 persones de tot Alemanya.
Una de les conclusions que va treure va ser que cada color actua en cada persona de manera diferent, per a algunes persones el color verd, per exemple, pot ser saludable; en canvi, per a altres, tranquil·litzant o fins i tot verinós. És per això que aquest llibre és ideal per saber de quina forma podem arribar a fer servir un color: des d'un disseny d'una carta d'un bar fins a un logo d'una gran empresa.
"Manual de tipografia", de John Kane
John Kane, professor de tipografia i disseny en una important universitat de Boston, és autor de diversos llibres molt reconeguts. Aquest exemplar és una introducció per a qualsevol estudiant i dissenyador gràfic sobre principis bàsics de la tipografia, des de la història, passant per la teoria i la pràctica.
La segona edició revisa continguts de la primera i afegeix diversos detalls importants com la composició de textos, l'elecció de lletres i l'ús de color en elles. És un llibre ideal per saber diferenciar i escollir diferents lletres basant-se en l'ús que se'ls hi vulgui donar. Recorda que per molt temps que passi hi ha tipografies que mai passen de moda.
"Història del disseny gràfic", de Philip Meggs
El dissenyador gràfic, professor i historiador Philip Meggs és autor de diversos llibres sobre el disseny gràfic. Aquest llibre és essencial per a tots aquells que vulguin tenir un coneixement sobre el disseny gràfic a la història. Va ser un dels primers educadors en crear una visió general sobre la història del disseny gràfic que no depenia exclusivament de l'estructura.
En aquest llibre no només es troba el disseny de la tipografia moderna, sinó també capítols que versen sobre els orígens de la impressió i la tipografia, així com la invenció dels alfabets i l'escriptura.
"Les lleis de la simplicitat", de John Maeda
El dissenyador gràfic John Maeda, artista visual i científic informàtic, ha escrit aquest llibre per explicar el perquè la indústria ha de crear més artefactes fàcils d'usar, atès que això és el que busquem avui dia: la simplicitat i senzillesa, però amb sentit.
Cada vegada som més els que volem, amb un simple element, fer encara més; per exemple, el telèfon mòbil: volem un dispositiu que ens comuniqui amb els altres, però que també tingui internet per buscar informació o fins i tot arribar a veure una pel·lícula. Tot en un. Maeda ens explica aquí quines són les 10 lleis de la simplicitat i la més important per a ell és la 10, L'ÚNICA: "La simplicitat consisteix en sostreure el que és obvi i afegir l'específic".
"L'art de mirar cap als costats", d'Alan Fletcher
Alan Fletcher, un dels dissenyadors gràfics més influents de la seva època, és un dels socis fundadors de la mítica consultora independent de disseny Pentagram. Com és d'esperar, aquest llibre frega pràcticament la perfecció parlant de tipografies, espais i altres elements. El que més crida l'atenció d'aquesta obra és que, per fer-ho, no repeteix ni una sola pàgina tipogràficament.
Fletcher descriu aquest llibre com una "col·lecció de fragments"; hi ha més de 1.000 cites d'altres dissenyadors, escriptors i artistes que li han servit com a inspiració, a més de gran quantitat d'anècdotes. El llibre no té ni principi ni final, està escrit especialment per poder llegir-se des de qualsevol pàgina, sense importar des d'on s'obri, i per donar una visió diferent a tot aquell que ho llegeixi, no només als professionals de l'àmbit del disseny, si no a un nivell més personal.
"Psicologia per a creatius", de Frank Berzbach
Frank Berzbach és professor de psicologia i pedagogia. En aquest llibre explica com sobreviure a la feina, des de treballadors a casa fins a l'oficina, a més de com conservar l'enginy i les expectatives cap als clients. Així mateix, analitza amb humor els factors que condicionen al rendiment i a com gestionar el temps de forma productiva.
"Com ser dissenyador gràfic sense perdre l'ànima", d'Adrian Shaughnessy
Adrian Shaughnessy, dissenyador i escriptor, dóna consells des de la seva experiència de com fer treballs que ens omplin psicològicament i a més guanyar diners amb ells. Un llibre d'autoajuda, podria dir-se, però argumentant amb precisió els avantatges i virtuts de ser dissenyador gràfic; desenvolupa també com muntar el teu estudi des de 0 afegint els problemes que hi ha a l'hora de buscar feina, clients i treballadors.
"Designing Brand Identity: An essential guide for the whole branding team", d'Alina Wheeler
Alina Wheeler és una dissenyadora de marques que ha escrit aquest bestseller que ja va camí de la seva 5a edició. El llibre també està en espanyol sota el nom de "Disseny de marques". És un llibre dividit en 5 parts que descriuen el pas a pas de forma fàcil i senzilla.
Descriu tant com crear una marca des de zero, com donar impuls a les que ja existeixen. Alina, en aquest llibre, també ens dóna uns mètodes efectius per aconseguir la inspiració, així com una sèrie d'eines per assolir l'èxit en disseny de marques. És un llibre molt recomanat que hauria d'estar en qualsevol prestatgeria de qualsevol dissenyador.
"Know your onions: How to Think Like a Creative, Act Like a Businessman and Design Like a God", de Drew de Soto
Drew de Soto és propietari de Nancy Victor Gallery i director de Navig8 Ltd. Aquest llibre està escrit, com el seu nom indica, per mostrar el camí a tot aquell que vulgui ser un gran home de negocis, alhora que un gran dissenyador gràfic, i a pensar com un creatiu. És un llibre pràctic i ràpid de llegir, sense complaure als altres ni tampoc molt tècnic.
"Grid Systems in Graphic Design", de Josef Müller Brockmann
Josef Müller va ser un dissenyador gràfic i professor universitari. Aquest llibre també està en espanyol sota el nom de "Sistemes de retícules". Aborda la composició de la tipografia ja sigui en revista, llibre, catàleg, etc. Aquest llibre busca l'harmonia entre el disseny gràfic de la tipografia i les imatges i il·lustracions que hi pot haver en qualsevol de les seves formes.
Font: wildwildweb.es