Innovacions i canvis de tendències que aniran venint.
Internet s'ha tornat més mòbil que mai. El 2020 les webs que vulguin triomfar entre els usuaris que les visiten han de poder veure's de manera òptima tant en l'ordinador com en els diferents dispositius mòbils, des d'on es consulta internet diàriament de manera massiva.
Aquests petits dispositius són molt diversos i de diferents mides. Això suposa un repte per als dissenyadors que, més enllà de proporcionar un disseny 'responsive', s'han d'adaptar a les necessitats i gustos dels usuaris.
Com es pot millorar l'experiència de l'usuari de les webs i la taxa de conversió de vendes:
Dissenys en funció del dispositiu
Està demostrat que el tipus de navegació que realitza l'usuari varia en funció de l'aparell.
Així, per exemple, els que consulten Internet des d'un ordinador ho fan habitualment per a 'navegar' per la web. En canvi, els que ho fan des d'un dispositiu mòbil són més proactius per dur a terme algun tipus d'acció (trucar, sol·licitar informació, comprar...).
Per això, les versions mòbils de les webs han de comptar amb botons de crida a l'acció atractius i altament visibles.
Facilitar la 'interacció'
Quan es dissenya una web, cal tenir en compte que la majoria de persones que naveguen a través dels seus smartphones utilitzen els seus dits per interactuar.
És un aspecte important a tenir en compte per facilitar-li la navegació.
Per això, convé assegurar-se que tots els elements sobre els quals l'usuari hagi d'interactuar (botons, barres d'scroll, fletxes...) tenen la mida suficient per poder manejar-se amb el tacte.
Per cridar l'atenció, la informació important ha d'estar a la capçalera
En els llocs mòbils, la capçalera ocupa gran part de la pantalla disponible. Convé aprofitar aquest espai per introduir aspectes rellevants i assegurar-se que aquest encapçalat estarà visible quan els usuaris es desplacin per la web.
Per exemple, si l'objectiu principal de la versió mòbil d'un lloc web és que els usuaris puguin trucar a la seva empresa, convé mantenir aquesta opció altament visible durant la navegació de l'usuari.
No decebi a l'usuari
Pot ser que el negoci hagi tancat fins al dia següent, però Internet no ho fa mai.
Un usuari se sentirà decebut si prem el botó de trucada i no hi ha ningú que contesti el telèfon. I, si no és que es té un interès específic en el negoci, probablement no s'hi tornarà a contactar.
Per això, és molt important adaptar les trucades a l'acció en funció de l'hora del dia, de tal forma que, fora de l'horari comercial, el botó de trucada es pugui substituir per un formulari de contacte.
Plataformes que ajuden a superar els reptes de disseny
Perquè les agències i dissenyadors web puguin adaptar-se a les noves tendències en usabilitat web i en l'experiència de l'usuari, hi ha eines de disseny web com Duda, capaços d'adaptar-se a totes les necessitats que les persones que visiten una web demanden.
Un dels punts forts d'aquesta eina és la facilitat amb la qual es poden introduir diferents tipus de trucades a l'acció gràcies a la seva àmplia selecció de ginys.
Un d'aquests ginys és el "botó clic", que inicia una trucada telefònica quan es punxa sobre ell.
Per al dissenyador, és molt senzill implementar aquesta opció des del Website Builder de Duda: només cal introduir el número de telèfon on trucar, configurar l'aparença gràfica del botó i, finalment, triar que estigui actiu únicament en "la versió mòbil" de la pàgina web, per evitar que es mostri quan l'usuari navegui a través d'un ordinador d'escriptori.
Una altra de les grans avantatges de la plataforma de disseny web per a agències Duda és que també ofereix la possibilitat d'integrar el programari vCita, que permet als clients existents i potencials programar cites a l'instant des de qualsevol dispositiu.
vCita és una completa solució de gestió de clients basada "en el núvol" que permet a les empreses tant coordinar cites amb clients com gestionar factures i pagaments.
Que la plataforma de disseny web Duda integri vCita és un gran avantatge ja que, les empreses que encara no estiguin registrades, poden fer-ho sense sortir del panell de Duda des del qual es dissenya la web (sempre tenint en compte que, tot i que vCita és gratuïta, algunes característiques requereixen una subscripció Premium).
Donar-se d'alta a vCita és molt senzill. Simplement, cal afegir el giny 'programació en línia' al Website Builder de Duda.
Un cop col·locat el giny, apareixerà l'editor de contingut. N'hi haurà prou amb introduir el nom i correu electrònic per crear un compte de vCita gratuït.
Adaptar el disseny de la web perquè es visualitzi de forma òptima en qualsevol dispositiu és un dels grans reptes a superar:
- Els usuaris que naveguen des de dispositius mòbils tenen més tendència a fer compres o a interactuar amb les trucades a l'acció.
- És molt important adaptar les trucades a l'acció en funció de l'hora, de tal manera que, fora de l'horari comercial, el botó trucada es pugui substituir per un formulari de contacte.
Aquest tan sols és un exemple pràctic, ja que seguint navegant per Internet es poden trobar múltiples eines i ginys per a això i altres coses complementàries.
Font: TreceBits.com