Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Disseny web per a negocis i administracions: què no pot faltar a la pàgina

Deixar-nos quelcom important pot passar-nos factura.

Usabilitat, versatilitat i qualitat de continguts són alguns dels aspectes més rellevants entre les tendències de màrqueting web per aquest que comença.

És sabut que les pàgines web són l'aparador, el dependent i el caixer dels negocis actuals. Cada detall d'un lloc web genera una imatge a l'usuari, li dóna la benvinguda, li facilita informació, l'impulsa a fer tràmits o fins i tot a comprar o... el convida a sortir.

Una major usabilitat i agilitat són premisses per al disseny web en aquest 2020. Però també és important atendre a la qualitat dels continguts, l'evolució de les estratègies per influir en els hàbits de consum i generar opinions positives. En definitiva, són molts els fronts que cal atendre perquè la pàgina web compleixi els seus objectius.

L'imprescindible en un web de negoci

Encara que coneguem en detall els postulats més actuals del màrqueting digital, no podrem fer-los realitat sense l'ajuda professional. Per això és imprescindible comptar amb un expert que s'encarregui d'aconseguir un bon disseny per a la web.

Això és degut a que per aconseguir dissenyar una pàgina web professional, per exemple amb WordPress, es necessiten eines professionals i oferir un tracte proper de tu a tu. Entre aquestes eines, és important valorar el hosting, les plantilles, el constructor visual, el posicionament en cercadors, etc.

Tendències 2020 per al disseny web

· Usabilitat: el mitjà és el missatge

El lloc web s'ha d'adaptar a qualsevol dispositiu des d'on s'accedeixi a ell. Les limitacions de dissenys obsolets resulten molt cares per a qualsevol negoci i res és més frustrant per a un usuari entrar a un lloc web on no pugui visualitzar part del contingut ni funcionin certs enllaços per no ser compatibles amb el seu mòbil o ordinador.

Per aconseguir un disseny web d'alta usabilitat cal confiar la feina a un expert en el tema.

· Posicionament en cercadors: estar entre els primers

Actualment, no aparèixer entre els primers resultats de cerca de Google equival a no existir.

El disseny web d'un lloc ha de contemplar la incorporació d'eines que el facin, no solament visible, sinó també amigable per als cercadors, especialment, per a Google. Cal tenir en compte que aquests cercadors canvien els seus algoritmes i preferències permanentment, de manera que aquesta és una feina que requereix manteniment constant, però els resultats valen la pena.

Els dissenyadors professionals incorporen veritables imants perquè un lloc web sigui fàcilment trobat en l'immens món del ciberespai pels usuaris d'una determinada zona geogràfica referent a l'administració o, fins i tot, possibles clients.

· Estàndards de seguretat: brindar confiança és prioritari

Sobretot per a aquells llocs web que incorporin tràmits electrònics amb certificat digital o altres tipus d'indentificació o la compra i pagament de productes, garantir i fer visibles els protocols de seguretat és una tasca inajornable.

Avui dia ningú realitza tràmits oficials o compra en un lloc que no sembla segur. Per això, un bon disseny web ha d'exhibir amb transparència els protocols utilitzats, les plataformes de pagament, etc. Informació clara i transparent és igual a usuaris i clients tranquils.

· Velocitat: més ràpid, menys emprenyat

Actualment, res atabala més a un usuari que una pàgina "pesada" que trigui una eternitat a carregar-se. En qüestió de segons es poden perdre oportunitats valuoses per tenir un disseny web obsolet, lent i carregat d'informació, que lluny de captar l'atenció d'un client, l'avorreix per la lentitud amb què es transmet.

La velocitat de càrrega és una prioritat per al disseny web de qualsevol pàgina.

· Qualitat de continguts: informar i no deformar el missatge

Un disseny web d'avantguarda, entén que el contingut és tan important com la forma. Cada paraula suma o resta i la redacció de missatges no només és feina d'un redactor sinó també del dissenyador que li doni forma i la transmeti visualment als usuaris.

Recordem que la forma i el contingut són, en aquest cas, tots els recursos que comptem per captar o espantar els usuaris o possibles clients i per això, han d'estar en mans de professionals.

· Disseny intuïtiu: guiar i acompanyar l'usuari

Les tendències de màrqueting web actuals assenyalen que el 80% d'un procés de compra efectiu depèn d'un disseny intuïtiu.

El fet de comptar amb una pàgina web bonica i atractiva, no garanteix la compra. El disseny web efectiu va més enllà, arribant a la intuïció que guia als usuaris fins al cistell de la compra. L'organització i categorització dels elements és clau. Ha de ser un disseny simple i intuïtiu que no només no desorienti, sinó que acompanyi els usuaris des de la landing page fins al pagament.

De la mateixa manera ajudarà, si es tracta de la pàgina web d'una administració, a que el ciutadà realitzi un tràmit en 5 minuts i no pas 15. Aquesta guia imperceptible per l'usuari és important per a que els tràmits s'efectuïn en menys temps.

 

Font: NuevaTribuna.es