Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Habilitats comunicatives per avançar professionalment

Dur-les a la pràctica t'ajudaran a no estancar-te en l'àmbit professional.

La comunicació és un principi bàsic, no sols per a la convivència social en el dia a dia, sinó també per al desenvolupament professional de les persones.

L'empatia és una de les qualitats més importants per poder desenvolupar una bona comunicació.

També és crucial que les persones sàpiguen amb anterioritat què és el que diran, per evitar problemes.

Així mateix, és molt important tenir preparades vàries de les respostes per afrontar diferents escenaris.

Quan es parla d'un bon professional, en màrqueting o una altra indústria, hi ha característiques que són comunes a pràcticament tots els àmbits.

S'expliquen qualitats com l'ambició o l'eficàcia. També hi ha habilitats old-school com a marca personal, domini de l'anglès o ser proactiu en les activitats diàries. Per descomptat, també hi ha conceptes d'alt impacte, com ho són el lideratge o l'emprenedoria. La comunicació està en una altra lliga.

En termes generals, la comunicació és una de les característiques més bàsiques que hauria de desenvolupar pràcticament qualsevol professional. Segons In The Loop, es pot entendre com la diferència entre un intercanvi profitós i un malentès. Però Yodiz a més, la posa en un nivell on, si la gent no té aquesta habilitat, simplement és impossible tenir èxit en la vida. Virtual Speech afegeix que, en un món dominat per la informació, és indispensable.

Per descomptat, la comunicació és molt més que un concepte o una habilitat amb una única dimensió. De fet, es tracta d'una sèrie de capacitats i aptituds diferents, relacionades una amb l'altra. No totes són igual d'importants, però totes han de ser dominades per la gent si volen tenir la millor oportunitat d'èxit a la seva vida personal i professional.

D'altra banda, Smarp n'identifica cinc d'elles que són realment crucials per a qualsevol individu.

- Escoltar: El principi de la comunicació
Moltes persones creuen que la part més important per donar-se a entendre amb altres és, just, el saber transmetre missatges. Però aquesta idea és una de les més nocives per a aquest aspecte. Per contra, l'habilitat més important en una interacció entre dues o més persones és el saber escoltar a l'altra part. És a dir, prestar atenció al que diu, raonar i entendre-ho. Només mostrant aquesta disposició es pot esperar que la resta de la gent faci el mateix.

- Parlar: La segona part d'una conversa
Immediatament després ve aquest element de la comunicació. Si bé no és igual d'important que escoltar, si té algunes qüestions de pes que són crucials no oblidar. Per començar, la gent ha de recordar que és positiu sostenir intercanvis regulars tant amb el líder d'equip com amb els col·laboradors i subordinats. D'aquesta manera es poden trobar possibles problemes molt abans que comencin a presentar-se i afectin la interacció laboral.

- Comunicació no-verbal: Un element que passa desapercebut
És usual creure que el que es diu i s'escolta és el que s'ha d'analitzar en una conversa. Però la veritat és que hi ha un valor amagat en els senyals que no estan tan clars. Per exemple, la forma en què la gent utilitza el seu cos o les seves extremitats a l'hora de parlar. O bé, l'expressió facial o el to que utilitzen en el seu missatge. Tots aquests elements transmeten informació molt important que caldria observar al detall.

- Administrar l'estrès: Habilitat per evitar problemes
En baixes quantitats, aquesta tensió pot ajudar a les persones a incrementar els seus nivells de productivitat. No obstant això, quan comença a arribar per sobre del que pot suportar un individu, genera una barrera per a la comunicació efectiva. Es pot acabar per interpretar o dir coses que no es volien en un inici. En un entorn personal, pot esdevenir una baralla la qual a posteriori ens en poguem penedir. Però en l'espai laboral, provoca errors molt perjudicials.

- Control de les emocions: Una altra barrera de la comunicació
Així com és crucial tenir cura dels nivells d'estrès per evitar dir o escoltar les coses d'una altra manera, també és important tenir un control d'altres sentiments. Gairebé tothom sap que elements com l'enuig i la tristesa afecten greument el judici i la capacitat de gairebé tota la gent. Però també cal aprendre a manejar elements com la felicitat o fins i tot la frustració. L'humor és un dels factors que més afecten a la interacció entre persones.

 

Font: Merca2.0