Prediccions per als pròxims 10 anys.
Als compradors els hi agrada comprar online i seguirà sent així durant els propers deu anys, com a mínim. I és que, les noves generacions són les que estan impulsant l'evolució dels hàbits de consum que estaven instaurats des de fa temps.
S'apropen bons temps per a la compra online, ja que semblava que els consumidors mostraven certa reticència a adquirir les seves compres a través d'Internet, però aquesta etapa està superada.
Són dades de l'estudi realitzat per Wunderman Thompson Commerce i recollit per Marketing Charts, en el qual s'arriba a la conclusió que el 72% dels líders del comerç digital creuen que els consumidors del futur preferiran comprar en línia. De fet, s'estima que serà així pel 55% d'ells.
Queda clar que les properes generacions de compradors ja seran nadius digitals, és a dir, persones nascudes i criades en l'univers d'Internet. Sembla que els canals de comerç digital més importants de 2019 han estat els llocs de marca (19% de participació), els minoristes (18% de participació) i les xarxes socials (17% de participació).
Altres dels canals actuals importants, també assenyalats en la investigació, han estat els mercats, el comerç social i la venda minorista física, aquesta última amb un 13%.
Això no es quedarà així en el futur a curt termini i queda clar amb aquesta investigació que els propers deu anys estaran marcats per l'evolució de la compra.
De fet, aquests mateixos líders de la compra digital veuen com el canvi està per arribar cap a una compra social, és a dir, a través de les plataformes de Social Media. Les dades assenyalen que seran el 20% dels compradors els que triïn aquesta forma de consum el 2029. Després d'ells es troben els llocs de marca (19%), els mercats (17%) i les xarxes socials (17%).
"El futur canvi cap a la importància del comerç social i altres canals digitals es deu en part al fet que els consumidors només hauran conegut un món que és digital", expressen a Marketing Charts. De fet, en un estudi anterior del mateix creador es va descobrir que els joves de la Generació Alpha (6 i 16 anys actualment) estaran influenciats pels seus amics i seran els influencers els que vagin darrera en aquesta llista de prescriptors, per davant fins i tot de la família.
L'estudi actual assenyala, a més, que els líders del comerç es mostren "desconcertats" a l'hora de preveure els hàbits de la Generació Alpha. Pel que es creen dubtes de com compraran productes aquests joves.
Queda clar que els dispositius mòbils, els ordinadors d'escriptori i les tablets seguiran estant aquí per a realitzar aquestes compres, sembla que el futur també estarà marcat per les noves tecnologies, com ara assistents de veu o interfície d'ordinadors cerebrals. Això sí, la forma més tradicional no es perdrà i seguiran acudint a les botigues físiques en el futur.
Font: MarketingDirecto