Les tendències gràfiques del proper any ja es comencen a definir.
Cal avançar i adaptar-se a les modes, fent-les pròpies, i tenint en compte que aquestes solen ser cícliques, que tot se'n va, però que tot torna... Així que el que avui ja no es porta, potser d'aquí a uns anys pot convertir-se en un clàssic en el món del disseny i reviure una bona època.
Un dissenyador ha de ser prou hàbil per saber on es poden utilitzar les últimes tendències, i a on no. Les tendències s'han d'aplicar pel client que és possible que li puguin quedar bé. I és que, no tots accepten extravagàncies i modernitats, i alguns prefereixen mantenir un estil concret.
Malgrat tot, farem un repàs de les tendències que s'han instal·lat al llarg d'aquest 2019, i que continuaran durant el 2020:
1.- Missatge senzill.
Actualment vivim envoltats d'un bombardeig continu d'informació. Missatges complexos i rebuscats que intenten cridar la nostra atenció cada minut. Per això, el nostre missatge ha de competir amb tots ells. Així que siguem pràctics, clars i directes per aconseguir que quan una persona vegi el disseny sàpiga perfectament què li estem "venent". Res de missatges complicats que ens fan pensar, perquè no tenim temps per a això.
Per aconseguir-ho, caldran textos directes i fàcils, juntament amb colors i tipografies que facilitin la lectura i la comprensió del missatge i de la comunicació.
2.- Presentació del missatge.
És important donar-li una jerarquia visual als dissenys perquè cridin prou l'atenció i així l'usuari el recordi. Per això, cal utilitzar els recursos disponibles per organitzar visualment els elements del disseny, i que vagin del més al menys important. D'aquesta manera, s'estarà marcant el camí a seguir a l'usuari, perquè se centri amb el què realment interessa.
Podem utilitzar el contrast, la mida dels objectes, els colors i les formes per donar-li més importància visual a un element que a un altre, i aconseguir així, l'atenció de l'espectador desitjada.
3.- Tipografies, les estrelles.
Durant els últims anys, les tipografies han cobrat molta importància en el disseny. No es pot utilitzar qualsevol tipografia. La gent vol ser sorpresa amb dissenys trencadors, interessants i cridaners. Però cal recordar que no tot s'hi val, perquè abans de triar una bona tipografia pel disseny, cal pensar què és el que estem dissenyant, per a qui ho estem dissenyant i a quina marca representa. No es pot perdre mai la perspectiva d'això.
4.- Una experiència d'usuari incomparable.
Els dissenys han d'arribar al gran públic? Doncs per aconseguir-ho s'ha de crear per l'usuari una experiència única. Cal aconseguir, independentment si parlem de productes digitals, packagings, catàlegs, o flyers, una experiència personalitzada i satisfactòria.
A més, cal assegurar que cadascuna d'aquestes interaccions de l'usuari amb el producte o servei, siguin el les més intuïtives possibles, per evitar que hagi d'esforçar-se en pensar. Aquesta tendència és una prolongació de la primera, ja que a l'usuari se li ha de facilitar la feina.
5.- L'horror vacui ja no es porta.
Cal que el disseny 'respiri' entre continguts. Es veurà molt més elegant, i per a l'usuari és un element que trenca el ritme de la informació, i el deixa descansar uns segons. La diferència és enorme.
Aquestes seran les tendències per a un disseny interessant per acabar aquest any i començar el que ve. Tot i així, les tendències no són les importants, sinó com s'apliquen i si són sempre necessàries.
Font: Ossido