Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Errors habituals en la comunicació del teu esdeveniment o projecte musical

Si els tens en compte, podràs arribar a més gent.

La comunicació es pot aplicar a tots els àmbits professionals, i és igual d'important que els ingressos que puguis obtenir, tan per compte propi com treballant per un altre.
Avui ens centrarem en el sector musical, ja que ha estat un dels més castigats per la digitalització i, conseqüentment, per la disminució en la venta de discs. Tot i així, també cal dir que Internet ha ajudat en coses que eren impensables.

Tocant la comunicació dins de la música, sobretot tractant-la d'una manera de com promocionar els teus projectes o esdeveniments puntuals, a continuació esmentarem possibles errors que es solen donar i que, coneixent-los, podràs evitar de caure-hi.

1. No explicar una història

Fa pocs anys, van haver de venir els americans i cridar 'storytelling' per tornar-ho a posar de moda. Ja sigui que el teu projecte és un disc o un esdeveniment en directe, per si sol no serveix per captar el públic. Si se li afegeix un història, sigui gran o petita, segur que es pot explicar un relat de passió, de talent, d'unió, de superació ... L'escena musical està saturada, però encara li falten bones històries.

2. Copiar a un altre

Tots podem conèixer un esdeveniment o un músic que hagi triunfat apostant per una imatge cridanera o un relat original. No obstant això, cal trobar una estratègia de comunicació pròpia. Quina és la identitat distintiva del teu producte? A qui et dirigeixes? Com et van a ajudar la premsa i les xarxes socials a assolir els teus objectius? Si respons a les preguntes clau copiant a un altre, només et servirà per aconseguir el mateix, sense ser original.

3. Creure que et deuen alguna cosa

Sempre hi ha un artista o promotor professional amb mals fums, que es queixa d'una conspiració de la premsa per ignorar-lo. Per molt bé que soni la teva música o ben preparats que estiguin els teus esdeveniments, ningú et deu reconeixement. Acosta't als mitjans amb humilitat, oferint productes d'altíssima qualitat i tractant d'aportar valor. L'escena funcionarà amb o sense tu. Explica't millor i sorprèn-te amb els resultats obtinguts.

4. No invertir diners

En un món en què Facebook, Google i Spotify (en part) són gratuïts, a molts els hi costa molt fer una petita inversió per arribar a més públic. Es poden fer un munt de coses sense gastar, però et trobaràs sempre amb el mateix sostre. Invertir en publicitat en els mitjans especialitzats, en promoció a les xarxes socials, en disseny gràfic professional o en un agent de premsa marcarà la diferència entre tu i els altres que no ho fan.

5. Fer-ho tot tu

Si tu ets l'artista i produeixes, també crees el teu àlbum fotogràfic, dissenyes el cartell, poses la música i fins i tot reparteixes els flyers pel carrer, acabaràs sense centrar-te en el què realment importa, la música. La cultura del DIY (Do It Yourself) ha creat artistes versàtils i amb visió de 360º. Pots seguir en aquest nivell de la teva carrera, però per pujar d'esglaó necessitaràs envoltar-te de diversos especialistes en els seus respectius terrenys: xarxes socials, fotografia, màrqueting digital, disseny web, creativitat gràfica ...

6. No exigir-te el millor

No avançaràs si vas tirant amb coses justes. Obliga't a aconseguir resultats excel·lents en tot el què facis. Cal tenir ambició per presentar-te davant la premsa i els seguidors de manera impecable. No enviïs emails amb històries irrellevants als mitjans, ni publiquis contingut per omplir a Facebook. Llança projectes que valguin la pena explicar-los, cuida la teva imatge, tingues una ortografia correcta, sigues disciplinat ... I exigeix-te resultats.

7. No agafar el telèfon

El què expliques a les xarxes socials o redactes en una nota de premsa és part d'una àmplia estratègia anomenada relacions públiques. Per a que la teva música o el teu esdeveniment tinguin futur, dóna't a conèixer. Surt de la zona de confort, presenta't, explica el teu projecte amb senzillesa i eficàcia, vés a veure'ls, convida'ls a la teva festa...

8. Deixar-ho per l'últim

Organitzes un festival o muntes la presentació d'un disc fent equilibris entre les limitacions artístiques, logístiques i pressupostàries que tens. I un cop tancat, li demanes al teu community manager o agència de premsa que el promocioni... ¡Error! Fer difusió dels teus projectes és un estil de vida, una forma de treballar. La imatge, el relat i la recerca de repercussió pública han d'estar al centre del què facis. Que cada decisió estigui justificada comunicativament.

9. Insistir sense innovar en la teva comunicació

Molta gent envia desenes de notes de premsa a les redaccions, i encara que mai surtin publicades, segueixen fent-ho igual. O també creen contingut digital sense cap impacte: fotos, vídeos, sortejos en què ningú hi participa. I mai es canvia la manera de fer-ho. Si no funciona, procura explicar les coses de manera diferent, busca nous enfocaments, prova iniciatives que mai imaginaves. El públic i els periodistes premiaran els teus esforços per resultar rellevant i nou.

10. Donar-te per vençut

La competència per l'atenció de la premsa i el públic en l'escena musical és força gran: molts artistes i festes competint per un mercat reduït. La persistència et permetrà aguantar sense desanimar-te. No deixis d'intentar-ho amb els periodistes, el dia menys pensat et faran cas. Segueix enviant les teves notes, informant de la teva música nova, creant contingut interessant i fent propostes. Avui tots persegueixen un èxit fulgurant tipus Martin Garrix o David Guetta. Millor intenta començar per alguna cosa més local i anar pujant mica en mica.

 

Font: ViciousMagazine