La publicitat a Instagram és la fórmula més eficaç.
A aquest format de publicitat digital li segueixen els anuncis de format llarg inserits en articles.
Sovint, la visibilitat de la publicitat digital es posa en relació directa amb el record que aquesta genera en el consumidor. Sembla, però, que visibilitat i record transiten per camps diferents en l'àmbit de la publicitat digital.
D'acord amb un informe recent de la companyia especialitzada en publicitat mòbil Kargo, la visibilitat dels anuncis digitals no està relacionada necessàriament amb un índex de record millor.
Per dur a terme el seu estudi Kargo va posar la mirada en els següents formats de publicitat digital per estudiar correlació entre visibilitat i record i dictaminar així la seva eficàcia: els anuncis d'Instagram, els anuncis mòbils de format llarg en articles, els "pinned mobile ads" de Kargo, els anuncis mòbils in-app en jocs i els anuncis d'escriptori.
De la investigació realitzada per Kargo s'extreu que:
- Instagram té l'anell de líder pel que fa a eficàcia publicitària. La publicitat a la famosa xarxa social és 8,3 vegades més efectiva que la publicitat en els jocs i 5,4 vegades més eficaç que els anuncis d'escriptori. I gràcies a aquestes xifres aconsegueix un índex d'eficàcia del 10,8% i una ràtio de visibilitat el 77%.
- Els anuncis de format llarg inserits en articles veuen de tu a tu a Instagram des del punt de vista de l'eficàcia publicitària. Aquest format gaudeix d'un índex d'eficàcia del 10,8% i d'una ràtio de visibilitat del 50%.
Instagram i anuncis de format llarg, líders quant a eficàcia publicitària
Per la seva banda, els denominats "pinned mobile ads" de Kargo (que es despleguen com un bloc fix al final d'articles publicats) són dues vegades més eficaços que la publicitat d'escriptori amb un índex d'eficàcia del 3,9% i una taxa de visibilitat del 90%.
Els anuncis in-app inserits en forma de banners en els jocs tenen al seu costat un índex elevat de visibilitat (90%). No obstant això, la seva taxa d'eficàcia és de tot just un 1,3%. A més, el record d'aquest tipus d'anuncis és excepcionalment baix.
Al vagó de cua en quant a l'eficàcia publicitària se situen els banners a dispositius d'escriptori amb un índex de visibilitat del 80% i una taxa d'eficàcia justa del 2%.
Si ens aturem específicament en el record de la publicitat digital, els "pinned mobile ads" i els anuncis de format llarg en articles són els que definitivament arrelen durant més temps en la memòria del consumidor amb un índex de record del 29%.
Segueixen pel que fa a índex de record a aquests dos formats publicitaris els anuncis a Instagram (20%), els anuncis in-app (11%) i els anuncis desktop (3%).
Així doncs, la publicitat digital cal tenir-la en compte en qualsevol format, tot i que els més recomanats són els anuncis a Instagram i els de format llarg inserits en articles.