Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Els 10 errors a evitar per un dissenyador gràfic

T'ajudaran a no fallar amb punts essencials.

Ser dissenyador gràfic no és una feina fàcil. Tot i que és una professió molt atractiva a la qual preval la creativitat, l'originalitat i la intuïció, darrere hi ha moltes hores de treball, planificació i d'estudi.

Arribar a ser un bon professional és qüestió de molt d'esforç, experiència i aprenentatge. Així com hi ha certs principis fonamentals que tot dissenyador ha de seguir, també hi ha una sèrie d'errors que s'han d'evitar si volem tenir èxit en el disseny gràfic.

1. No seguir un Brief

El brief és un document en el qual es recullen totes les dades sobre el projecte, inclosos els requisits i preferències del client pel qual es treballarà. És un document fonamental per tenir clares les idees i objectius a aconseguir. Si no ho tenim com a suport o guió, el nostre treball derivarà en la improvisació i en una inevitable pèrdua de temps.

2. No escoltar al client

Tot i que el client ens confiï l'èxit d'un projecte a causa de la nostra professionalitat, hem de tenir en compte quines són les seves necessitats per a poder ajustar el projecte al que més li convé. Per això hem de tenir en compte la seva opinió, i no evadir cap tipus de contacte. La nostra feina només arribarà a bon port si es treballa en conjunt amb el client.

3. Perdre l'autoconfiança

Si no confiem en nosaltres mateixos i ens baixa l'autoestima, així es reflectirà als nostres projectes. És fonamental trobar la inspiració i sentir-nos segurs a l'hora de treballar.

4. Incloure molts elements en un mateix projecte

Les imatges amb molts elements, diferents tipus de fonts, colors, etc., només resulten confuses i irrellevants al públic. Un disseny senzill pot resultar, la majoria de les vegades molt més efectiu si es fa amb enginy.

5. No tenir en compte el final del projecte

Depenent de quin sigui el destinatari del nostre disseny, ha de contenir uns elements o uns altres. És important atendre al format final, el públic al qual ha d'anar dirigit, la temporada, i l'ús que se'n donarà. Per exemple, si es tracta d'un cartell per a un festival d'estiu, haurem de tenir en compte que va dirigit a un públic jove, per tant farem servir un estil fresc i estiuenc.

6. No fixar horaris

La vida de l'autònom és dura. Moltes hores de feina fins a les tantes, sense adonar-nos que, de vegades, descuidem la nostra vida personal i a nosaltres mateixos. És aconsellable marcar-nos un ritme de treball i respectar uns horaris. A més, el nostre cervell també necessita descansar i estar al màxim per poder seguir creant.

7. plagiar

Si no trobes la inspiració, hi ha altres mètodes d'aconseguir-la abans de recórrer a la feina d'altres professionals. Compte, no està malament inspirar-se en dissenyadors que admirem per ajudar a crear el nostre estil, però hem de ser nosaltres els que aportem alguna cosa diferent i original que ens distingeixi de la resta. Plagiar ens desprestigia de cara al client i la competència.

8. No actualitzar-se

Com gairebé a qualsevol sector, és imprescindible mantenir-se actualitzat en el món del disseny i estar al cas de les noves tendències i aplicacions. El món del disseny i la tecnologia aplicada és una cosa que canvia constantment i necessitem saber quins canvis es produeixen de manera contínua per poder oferir al client el millor i l'últim.

9. No saber fer pressupostos

Ni cobrar de més, ni cobrar de menys. Si no saps quant cobrar per la teva feina, intenta trobar un assessorament professional. Entraran en joc molts aspectes com la teva experiència professional, la magnitud del projecte, el nombre d'hores utilitzades, etc. Igualment, cal saber preveure quant de temps pot portar-te una feina, com d'exigent és un client a l'hora d'elaborar canvis, etc.

10. No signar contracte

No volem tenir problemes amb clients que no paguen ni factures sense cobrar. Per això, és fonamental comptar amb un contracte de treball que obligui legalment al client a abonar la quantitat acordada pel projecte, a més de que reflecteixi totes les condicions que s'acordin entre les dues parts.

A la nostra vida professional tots haurem comès errades, sigui per inexperiència o per ser massa conservadors. De totes maneres, equivocar-se és humà i rectificar és de savis. A la nostra mà està saber treure el millor de cada error per poder rectificar i aprendre per al futur.

 

Font: MIQUE