Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Errors en la gestió de les xarxes socials

Evitar-los et servirà per no perdre seguidors massivament.

Fa uns dies, explicàvem com va aparèixer la figura del community manager i de la seva feina referent a la gestió de les xarxes socials, deixant per més endavant la menció dels errors més freqüents quan es dedica a això.

Cal recordar que estem pensant des d'un perfil professional, no pas d'un ús de les xarxes socials des de l'àmbit personal.

Bé, doncs a continuació ens endinsarem en aquests errors per a que al dia a dia es tinguin en compte i així evitar caure en ells donant-li motius a l'empresa per a que ens cridi l'atenció o fins i tot ens pugui entregar una carta d'acomiadament.

1.- Objectius clars

El fet de crear perfils a les xarxes socials no és sinònim d'èxit, així que cal tenir definits els objectius pels quals entrem en aquest món digital.

2.- Estratègia definida

Va relacionat amb l'anterior, objectius i estratègia (com arribar als objectius) han d'estar contemplats des d'abans de crear el perfils. Així, seguint un protocol o una linia d'actuació, s'aconseguirà els objectius o ens hi aproparem. D'aquesta manera s'evita publicar sobre contingut que no li convé a l'empresa.

A més, cal incloure-hi la identitat corporativa (visual i de contingut), la manera en que es respondrà als comentaris (positius i negatius) i si es farà alguna inversió publicitària (promoció de publicacions).

3.- Perfils ben creats

Si es crea un perfil, a la xarxa social que sigui, cal que estigui ben completat, amb la seva foto corporativa i la breu explicació corresponent.

4.- Bones pràctiques.

Al gestionar diferents xarxes socials, és recomanable no publicar el mateix, ja que d'aquesta manera, podrem afavorir a que una mateixa persona ens segueixi a més d'una xarxa social.

És de sentit comú, però cal fer-hi esment, l'ortografia és molt visual i, possibles errors ortogràfics cal evitar-los a hores llums.

Relacionat amb l'ortografia, els hashtags s'han d'utilitzar #racionalment, sense abusar-ne, ja que hem d'evitar que la frase sigui il·legible pels usuaris.

A més, dins del possible, no és necessari invertir en comprar seguidors, ja que així només augmentarem el número, però no pas la qualitat.

5.- Valorar l'engagement

En una comunitat, per molts usuaris que hi hagin, aquests han d'estar interessats i això ho hem de tenir controlat. De res ens servirà tenir molts seguidors sense que siguin clients potencials i tots siguin passius.

6.- Obrir el ventall de publicacions

Podem pensar que la nostra empresa és la millor i el contingut que creem també. Tot i així, hem d'obrir el camp visual i veure com ho fa la competència. A més, compartir contingut d'ells o, fins i tot mencionar-los en algunes publicacions, pot fer minvar la relació amb la competència cap a millor.

7.- Mesurar resultats

Actualment, el fet de tenir accés a segons quina informació és molt poderós. Gairebé totes les aplicacions permeten recopilar dades de nous 'm'agrada', comentaris, comparticions, etc. El fet d'analitzar el feedback rebut és de gran utilitat per veure les publicacions amb més èxit i veure quina linia cal seguir per augmentar l'engagement.

Amb aquests punts, evitaràs cometre un error que després esdevingui un problema de comunicació de l'empresa. Tenir-los en compte provocarà que t'avancis als mals hàbits i fer així que els perfils de les xarxes socials de l'empresa siguin productius i aportin quelcom positiu.