Conèixer-les a fons ajuda a utilitzar-les correctament.
Des de fa anys, a Internet van aparèixer les xarxes socials per a connectar persones que es coneixien o que tan sols tenien algunes afinitats. Mica en mica, al comprovar que aquí es creava una relació amb feedback, les marques van començar a veure-hi una oportunitat per arribar als seus clients, juntament amb accions de publicitat en les mateixes xarxes socials.
Per això, va esdevenir la figura de community manager. Un perfil professional que la seva tasca era crear una comunitat de la marca amb els clients consolidats i/o potencials que eren afins a aquella mateixa marca.
D'aquesta manera, se'ls hi oferia contingut relacionat amb el producte o servei i sempre solien estar interessats o al menys hi mostraven interès.
Aquí, el community manager era l'encarregat de gestionar el perfil per tal de donar resposta i informar de les qüestions que se li podien plantejat.
Arran d'aquesta figura, hi havia empreses que van crear més d'un perfil a una mateixa xarxa social, segons el departament o una varietat d'un producte o servei. Aquí, al community manager se li girava feina.
Tot i així, van aparèixer aplicacions que permetien programar publicacions i d'aquesta manera no calia que la persona encarregada de gestionar els perfils ho fes al mateix moment.
A dia d'avui, aquesta mecànica no només la utilitzen les empreses, sinó que també l'apliquen persones a títol personal, com poden ser gurús o persones amb gran moviment als seus perfils.
El que poc es pot programar (o tan sols de manera automàtica), són les respostes que es donen als usuaris. Per això, es sol establir un horari d'atenció mitjançant el canal de les xarxes socials, ja que d'aquesta manera l'usuari sap que potser fins al cap d'unes hores no rebrà resposta.
De la mateixa manera, cal vigilar perquè també existeixen aplicacions que ajuden a crear perfils falsos o 'bots' automatitzats per rebotar contingut específic i donar-li difusió. Això sol passar amb campanyes polítiques o de productes o marques no oficials.
Una vegada explicat això, des d'iPremsa us explicarem més endavant els errors més comuns al dur la gestió de les xarxes socials, sobretot en l'àmbit professional i no tan personal.