Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Com gravar amb una càmara HDSLR

T'oferim uns consells per a millorar el teu domini amb aquests dispositius.

CONSELLS PER GRAVAR AMB HDSLR

1. Mode manual

El primer que cal fer és posar tots els ajustos de la càmera en mode manual. Hi ha algunes càmeres que disposen d'algunes opcions com la "Correcció d'il·luminació perifèrica" o "Optimitzador de llums fortes" que cal desactivar si no volem tenir sorpreses. Això ens assegurarà un control total sobre les nostres imatges i evitarà efectes indesitjats.

2. Format

La majoria de les càmeres ens ofereixen dues resolucions diferents, 1920 × 1080, també coneguda com FullHD i 1270 × 720, amb l'opció 50p. Això vol dir que gravarà 50 fotogrames per segon, al contrari que la primera que ho farà només en 25. La primera la farem servir en la majoria de les situacions, mentre que la segona només quan necessitem aquest extra de fotogrames, que ens ofereixen la possibilitat de fer càmeres lentes.

3. Diafragma i obturació

Si vens de la fotografia, segur que estàs acostumat a disparar a qualsevol velocitat d'obturació, des 1/2000 fins 30s. Quan treballem en vídeo, podrem seguir utilitzant el diafragma al nostre gust, però la velocitat d'obturació estarà sempre marcada pel nombre de fotogrames per segon que gravem (fps). Això limita dràsticament les nostres possibilitats, i fa imprescindible l'ús de filtres ND per ajustar l'exposició.

4. Enfoca amb precisió

Un dels grans avantatges amb què compten les DSLR és la lent d'enfocament, la qual permet fer zoom fins x10, oferint un gran control sobre l'enfocament. Això és fonamental ja que hem de treballar amb el focus en manual. La millor manera d'enfocar és fent zoom amb la lupa, ajustant el focus al punt desitjat, i de ser necessari, fer diferents mesures i marques per després fer un seguiment.

5. Utilitza el trípode sempre que puguis

El pes i la mida reduïda de les càmares DSLR respecte a una càmera de vídeo convencional fa que tingui força inestabilitat quan s'utilitza sense trípode sent el seu major inconvenient. Aquestes càmeres han estat concebudes com a càmeres de fotos, per tant no tenen la forma i ergonomia adequada per a ser usades a mà o a espatlla.

6. Balanç de blancs

És un dels ajustos que no ens preocupa quan treballem en fotografia, ja que és una simple metadada que pot ser canviada a posteriori quan s'ha disparat en RAW. Això canvia dràsticament en vídeo, fent-se imprescindible un ajust de balanç de blancs el més precís possible.

Per això, el més pràctic és utilitzar els graus Kelvin adequats, ajustant amb precisió el nombre desitjat. Recorda que la llum dia s'equilibra a 5.600k i la incandescent a 3.200k.

7. Ajust de sensibilitat (Iso)

L'Iso és la dada amb la que es mesura la sensibilitat a la llum de la nostra càmera. Com més gran sigui l'iso seleccionat, major serà la sensibilitat del sensor cap a la luminància de l'escena. Per tant, menor serà la llum que es necessita. Però quan augmentem l'Iso, també s'incrementa el soroll de la imatge, sobretot en les ombres, degradant considerablement la qualitat de la nostra gravació.

8. Escollir el perfil adequat

De sèrie, la DSLR ve amb diversos perfils d'imatge pregravats, i solen tenir noms com; neutre, paisatge, retrat, monocrom, etc. Cal triar el que ens ofereixi el major rang dinàmic, el qual sol ser l'anomenat "retrat".

9. Visualitzar i practicar

El consell més útil. L'aprenentatge de qualsevol tècnica passa inevitablement per la pràctica de la mateixa.

Amb aquests consells, ja pots sortir al carrer per a posar-los en pràctica i exprimir el màxim el teu dispositiu HDSLR

 

Font parcial: Enriquepacheco.com