Tenir-los en compte serà d'ajuda.
La ràdio és un mitjà de comunicació que encara es manté ferm en informar i entretenir, tot i les aparicions dels mitjans digitals.
Per aquest motiu, si vols promocionar el teu negoci, el producte o servei que ofereixes, o un esdeveniment, cal tenir-lo en compte com a inversió publicitària, ja que repercutirà en una bona difusió.
Primer de tot, apunta el que t'agrada i el que et molesta de cada falca que sents. Aquest és el primer pas per escriure una bona falca de ràdio.
A continuació et deixem uns punts més a tenir en compte per escriure una bona falca de ràdio:
1. Primer escolta, després parla
Posa't en el lloc de l'oient, és un d'ells. Escolta la ràdio mentre fas altres coses i després escolta-la apuntant en un quadern cada detall que et cridi l'atenció. Com s'anuncien els productes? I les promocions? Quina presència té la marca a cada falca? Quins canals d'informació ofereixen?
2. Troba les 7 diferències
A l'hora d'escriure la teva falca, pensa en el producte que vols promocionar, la marca de la qual seràs veu. Compara-ho amb la competència i intenta escriure 7 raons per les quals recomanaries aquest producte. Quan les tinguis, tria la que et resulti més atractiva.
3. Digueu-ho diferent
Ara ja saps el què vols dir, de fet, ho has apuntat a la llibreta, ho tens clar, però et falta el més important: com ho diràs? Hi ha mil fòrmules de comunicar un mateix missatge, pots fer servir l'humor, retratar una imatge evocadora amb tan sols una frase, crear un joc de paraules, utilitzar el silenci per dir més que ningú. Pensa-ho bé i escriu, escriu, escriu, fins que trobis una fòrmula diferent a les altres, única.
4. 25 paraules, 10 segons
Quan tinguis la falca, hauràs de cronometrar el guió, tenint en compte la música i els efectes que hi afegiràs. Però abans d'això, pots fer-te una idea del què ocuparà el text amb una regla de tres: 25 = 10. Per cada 25 paraules que escriguis, el locutor trigarà uns 10 segons a llegir-les. Així que és breu, simplifica tot el possible, no repeteixis innecessàriament.
5. Tria el teu veu
Amb la teva idea original i perfectament cronometrada, ha arribat el moment de triar les veus que la representaran. Pren-te el teu temps escoltant a diversos locutors, busca la música perfecta per al missatge que vols donar, els efectes exactes que vols transmetre. No oblidis escollir sempre el to en què anirà cada frase i, per descomptat, veu a la gravació.
Tingues cura dels detalls fins que la peça estigui acabada del tot.
Per tots aquests motius, si tens qualsevol dubte o qüestió que aclarir, posa't en contacte amb iPremsa i estarem encantats de comentar-ho. A més, et podrem assessorar sobre com cobrir les necessitats que desitgis per aconseguir una bona falca de ràdio.
Font parcial: El Cuartel.