A més d'una carta de presentació estàtica, pot ser una via important per a captar clients.
L'usuari del lloc web espera relacionar-s'hi com si ho fes amb una persona. És a dir, busca que el món virtual interactuï amb ell el més semblant al món real.
A continuació mencionarem uns punts a tenir en compte per fer que la teva web sigui àgil i navegable.
- Contingut
Facebook i Google analitzen la rellevància del contingut respecte a la seva qualitat i la correcció de la presentació. Si normalment ja és important, aquest fet fa extremament important la revisió dels textos i del llenguatge utilitzat al lloc web.
- Botons clars
Els botons han de fer el què diuen, sense donar falses esperances a l'usuari, a que això provocarà la desconfiança i l'abandonamnet del lloc web.
- Responsive
El mercat navega més amb mòbils que no pas en ordinadors. Per això, cal adaptar el lloc web als diferents dispositius, tenint en compte el disseny i com serà perceput visualment el lloc per l'usuari.
- Detecta els errors de la teva pàgina.
Els errors d'una pàgina poden confondre a l'usuari, dificultar la seva arribada al contingut que li interessa o directament fer que l'abandoni, ja que no li transmet credibilitat.
- Navegació fluida
La navegació i l'experiència de l'usuari són claus. Per això, l'estructura dels menús i la categorització del contingut han de garantir que els passos cap a l'objectiu siguin pocs i senzills.
- Limitar opcions
Només incloure el què sigui imprescindible, sense oferir un ampli ventall de pàgines o pestanyes on accedir. Quan més ràpid i amb menys passos sigui el camí, més temps romandrà l'usuari a la pàgina.
- Scroll
Per molt interessant que pugui ser el contingut, l'usuari no pot desplaçar-se infinitament. Per aquest motiu, cal evitar textos que mai s'acaben.
- El color dels enllaços visitats
Facilitar la navegació és una finalitat. Per tant, destacar els enllaços que l'usuari ha visitat és un bon exemple de com fer-ho.
- Jerarquia visual
Quan un usuari aterra en un lloc web ho fa buscant alguna cosa concreta i que ho trobi dependrà de la presentació visual de la pàgina. Per això, és recomanable que no hi hagi massa text. La informació arriba de forma molt més clara quan és concreta, està ben organitzada i té suport visual.
- Revisions obligades
D'entrada, és normal que pensis que la teva web és la millor i que no té cap error. Tot i així, cal fer revisions periòdiques tant de contingut com visuals. Si es pot demanar ajuda externa, els ulls seran diferents i podran percebre més errors.
Una vegada es tenen en compte aquests consells, si hi ha quelcom que fallés, posa't en contacte amb nosaltres i t'assessorarem de com es pot solventar.