Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Com elaborar un bon disseny gràfic

La combinació dels seus elements et farà arribar al teu objectiu.

Per començar, cal dir que un disseny gràfic és el que ajuda a realitzar comunicacions visuals o gràfiques. Ara mencionarem els elements bàsics del disseny:

- El punt, la linia i el pla.

Són considerats els elements bàsics del disseny, ja que a partir d'ells, es poden crear imatges, icones, textures, patrons, diagrames, animacions i tipografies. De fet, cada disseny és el resultat de la interacció entre punt, linees i plans.

- L'espai i el volum.

Aquests dos elements són els que provoquen que un objecte gràfic abarqui un espai tridimensional, és a dir, amb amplada i alçada.

- El ritme i l'equilibri.

El ritme juntament amb l'equilibri treballen junt a favor de la creació de dissenys dotats d'estabilitat i funcionalitat.

- La simetria i l'asimetria.

L'objectiu principal de la simetria és aconseguir l'equilibri. Tot i així, amb l'asimetria també es pot arribar a l'equilibri, introduïnt elements que contrastin, col·locant-los de manera que contrarrestin, originant així composicions que permetin a la mirada vagar per elles, al mateix temps que construeixen una sensació d'estabilitat.

- L'escala, la textura i el color.

L'escala depèn del context, ja que per ella mateix no és res. Un mateix element gràfic pot semblar més gran o petit segons la mida, la ubicació i els colors que l'envolten.
La textura fa referència al tipus de material utilitzat i el resultat a l'aplicar-lo. Pot atraure tan al tacte com a la vista.
L'ull humà pot diferenciar entre 10.000 colors i aquí no es parla només de l'espectre solar, RGB, sinó també als neutres negre, blanc i grisos. Tenint en compte també les seves variacions cromàtiques segons la percepció i les seves propietats materials: to, saturació i brillantor.

- La figura i el fons.

S'utilitza la seva relació per dotar a la forma i a l'espai d'ordre i energia. Construeix contrastos entre forma i contraforma amb la fi de crear icones, il·lustracions, logotips, composicions i patrons que estimulin a l'ull.

- La forma.

Tot el visible té una forma que l'ull percep i identifica l'objecte.

- La jerarquia i la retícula.

Sense la jerarquia, una comunicació gràfica resulta monòtona i de navegació difícil.
La retícula ofereix un fonament lògic i de punt d'inici per a tota composició, convertint qualsevol àrea en blanc, en un camp amb estructura i uniformitat.

- El temps i el moviment.

Són dos principis relacionats estretament amb el punt. Tota paraula o imatge que es mou, opera tant espacial com temporalment. El moviment és un tipus de canvi que té un lloc en el temps.

Cal tenir en compte que, englobant aquests elements, totes les comunicacions gràfiques poden ser produides per mitjans industrials o particulars que tenen com a objectiu comú transmetre un missatge determinat a grups específics, a través de diferents suports com fulletons, cartells, mitjans digitals, etc.

Tot i així, si vols un bon disseny gràfic, posa't en contacte amb nosaltres i et resoldrem els dubtes que et puguin sorgir, ja que des d'iPremsa oferim aquest servei per a empreses i administracions públiques.