Les tendències pel proper any, segons el què es comenta per diferents llocs de la xarxa.
A continuació, des d'iPremsa fem un petit recull de les tendències sobre les xarxes socials que es veuran al llarg del 2020.
- Seguirà el creixement de les xarxes socials: actualment comença a detectar-se un increment a indrets com Àfrica, que el proper any seguirà creixent. A més, la xarxa social que serà més rellevant serà Instagram, ja que les marques s'hi bolcaran er arribar als seus clients potencials.
- La cerca de productes serà més visual i no tan textual: tal i com s'està posant de manifest, hi ha mercats emergents que busquen més els productes per xarxes socials que no pas utilitzant motors de cerca. Pel 2020, al menys la meitat de cerques es realitzaran per imatges o sistemes de veu.
- El vídeo social acabarà saturat: no es pot negar que els videos funcionen a la majoria de les franges d'edat que utilitzen Internet, sobretot els que es tornen virals. Tot i així, la gran producció d'aquest format, tant per usuaris, com per marques, farà que un vídeo ja no sorprengui tant com abans, disminuint el seu impacte.
- El social commerce tindrà un nou impuls: després t'aterrar amb força a Europa i a Amèrica del Nord, una vegada s'han adaptat, les economies emergents seran les següents a fer el pas i a comprar saltant de les xarxes socials. Ja fa mesos que Instagram és un aparador per les marques, i el proper any encara ho serà amb més força.
- Utilitats pràctiques de la realitat virtual i l'augmentada: cada vegada ens trobarem amb més accions que permetrà utilitzar aquests sistemes. Amazon ja permet explorar productes i, fins i tot, provar-se roba virtualment. A més, les xarxes socials continuaran impulsant les funcions de la realitat augmentada mòbil, ja que incrementarà l'engagement amb els usuaris.
- La intel·ligència artificial influirà cada vegada més: quasi bé en tots els aspectes digitals hi influeixen els algoritmes. Aquests, permetran als professionals del màrqueting augmentar l'impacte i evitar tasques rutinàries o pesades. La intel·ligència artificial pot ajudar a construir estatègies de contingut més eficients.
- Amazon trencarà el duopoli de la publicitat: Google i Facebook aniran perdent força vers la influència alcista d'Amazon i Snapchat. Al tractar-se de la botiga digital més gran del món, Amazon ha pogut estudiar el comportament de milions de consumidors. Aquest fet avantatjós, li permetrà guanyar-se inversions en publicitat de les empreses.
- Les Fake News provocaran un augment de la regulació: no és cap secret la seva existència i, el fet d'anar en augment, provocarà una regulació més dura i concreta. D'aquesta manera, s'intentarà minimitzar el seu impacte, juntament amb la seva propagació.
- La Generació Z és el futur: al tractar-se d'una nova tanda generacional, els millenials esdevindran la força laboral més nombrosa al 2020, i estarà formada per persones conectades socialment.
- Els mercats emergents marcaran la tendència mòbil: tal i com s'ha comentat anteriorment, aquests tipus de mercats seran els que acabaran d'agafar força al llarg del 2020, ja que segons alguns estudis, hi haurà gent que tindrà un dispositiu mòbil abans que aigua corrent o electricitat. Al existir més varietat de mercat, la comunicació digital evolucionarà dràsticament, ja que el contingut visual dominarà les activitats socials i de missatgeria. A més, això provocarà que les experiències digitals siguin més enriquidores per a tot el món.