Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Objectius de l'estratègia digital

Per parlar de les millors maneres de definir els objectius del màrqueting digital, hem de referir-se al mètode SMART. És una de les millors maneres de danalitzar i sintetitzar les necessitats del màrqueting. Aprèn què signifiquen les lletres:

Específic (específic)

Mesurable (mesurable)

Assolible (possible)

Rellevant (rellevant)

Time-bound (de durada limitada)

 

Mètodes de comunicació on es difondrà l'estratègia.
Es pot optar per la creació o la renovació de pàgines webs de l'empresa: Facilitarà dades, informació o productes interessants per al teu públic. Ofereix informació fefaent i actualitzada. Així, la persona farà recomanacions sobre ella i sobre la qualitat del que ha trobat.

Pàgina pública de la institució a Facebook: Dedicarà la pàgina a fidelitzar i establir una comunicació oberta i col·loquial amb la comunitat.

Pàgina professional a LinkedIn: A través del perfil de LinkedIn, els interessats a conèixer aspectes més detallats de la institució podran accedir-hi.

Perfils a Instagram: S'obriran amb l'objectiu principal d'arribar a un públic massiu i jove. Instagram es posiciona com una eina fonamental. A hores d'ara, totes les institucions públiques, tant a nivell regional com nacional o internacional, tenen els seus propis comptes d'Instagram, que habitualment són gestionades per tercers.

Canal a YouTube: La difusió d'informació a través de canals com YouTube ha facilitat la comunicació i la comoditat per assistir, presenciar o participar en conferències o actes públics als quals abans era gairebé impossible accedir-hi.

Perfils a TripAdvisor: Una institució pública, ja sigui d'un ajuntament, una comunitat o un país, pot mostrar els atractius culturals a llocs com TripAdvisor, que sempre serà una eina poderosa.

 

Mitjans de pagament
Pots optar per les següents formes de publicitat de pagament per a la teva institució pública:

Anuncis a xarxes socials (Instagram, Facebook...).
Cerques pagades a cercadors: Google.

 

Exemples de campanyes estratègiques a Catalunya
A Catalunya, ha destacat la presència de les campanyes d'estratègia digital a les ciutats administratives principals. Hem comprovat que les quatre capitals de província fan campanyes de màrqueting (en aquest cas, màrqueting turístic). Les capitals de les comarques principals apliquen també una estratègia de màrqueting digital o qualsevol altre mètode d'abast comunitari.

Les institucions, mitjançant les campanyes, donen a conèixer les polítiques que prioritzen. Cada institució conserva les seves pròpies visions estratègiques, prioritza un cert tipus de campanyes digitals i en descarta altres que no s'ajusten als objectius de la seva comunitat. Una institució estableix una prioritat i un model de ciutat o funcionament determinats (i no un altre sistema). La majoria de les institucions analitzades centren els seus esforços en un únic camp, com ara la indústria o el foment de la participació ciutadana.

Les campanyes digitals de les institucions públiques es dirigeixen a potenciar un aspecte comunitari o internacionalització. Tant el màrqueting de les institucions com el màrqueting social requereixen un enfocament molt similar. Si us uniu al desenvolupament d'una sèrie d'estratègies, tots dos casos poden tenir un gran èxit.