Més informació

Miquel:  619 83 73 50

David:  629 16 20 32

Procés d'implementació de l'estratègia a les institucions

En el procés d'implementació d'una estratègia de màrqueting per a una organització pública, cal tenir en compte, almenys, els passos i etapes següents:

1. La generació d'una sèrie d'idees i la selecció posterior per facilitar l'oferta de serveis, encaminada a satisfer les necessitats del públic general.

2. Detalls. En aquest pas ens centrarem en la logística física. A més de tractar les estratègies, també hem de considerar les limitacions.

En aquest cas, el sector públic té un inconvenient que podria limitar molt l'efectivitat del projecte: cal una formació tecnològica per al cos de funcionaris públics.
Ens hem de fer algunes preguntes. Quan costarà la formació? Qui serà l'equip responsable? Quins són els canals més efectius i amb més capacitat dabast del moment?

3. Un cop implantat el primer pas, on s'estableixen les idees, procedim amb el disseny del producte. Ens enfocarem a les característiques finals que haurà de contenir la nostra estratègia.

4. Definició del mercat objectiu. S‟establirà un programa, a més d‟un estudi del públic, dels rangs d'edat, enquestes sobre els interessos i un estudi demogràfic. L'objectiu principal serà conèixer més a fons la comunitat per millorar l'eficàcia de les estratègies de distribució. D'aquesta manera, mesurarem els avantatges, els beneficis i la promoció de l'oferta que ha estat dissenyada.

5. Avaluació dels resultats obtinguts. En aquest pas, ens centrarem a fer un mesurament exhaustiu del programa en la primera fase d'acostament al públic. Això es farà per establir possibles millores i mesures de canvi per conèixer millor el públic, les necessitats i els hàbits. Amb l'ajut del mesurament de les visites (el públic assistit), serem capaços de gestionar les necessitats de la comunitat.

 

Objectius de l'estratègia digital
Per parlar de les millors maneres que definirien els objectius del màrqueting digital, hem de referir el mètode SMART. És una de les millors maneres danalitzar i sintetitzar les necessitats del màrqueting. Aprèn què signifiquen les lletres:

  • Specific (específic)
  • Mesurable (mesurable)
  • Attainable (possible)
  • Rellevant (rellevant)
  • Time-bound (de durada limitada)